Peugeot

PEUGEOT OPOLE

UWODZICIELSKA SIŁA DESIGNU

Nowy PEUGEOT 308 jest par excellence samochodem z segmentu C, ale proporcje
nadwozia uległy zmianie. Wydłużony o 55 mm rozstaw osi pozwolił na wydłużenie sylwetki
samochodu i uzyskanie większej ilości miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu, a
obniżenie nadwozia o 20 mm w połączeniu z większym zwisem przednim wydłużyło
optycznie maskę.

W celu zmniejszenia oporów powietrza, nowy PEUGEOT 308 nie przytłacza dużą bryłą i
ekspresyjną stylistyką. Elementy zewnętrzne nadwozia nowego PEUGEOT 308 zostały
zaprojektowane tak, aby maksymalnie przylegać do wewnętrznych elementów
konstrukcyjnych. W efekcie uzyskano atletyczne nadkola, pomimo że rozstaw kół nie
został zwiększony.

 

Prosty i gładki bok nadwozia zyskuje moc dzięki ostrym, niemal kwadratowym nadkolom z
przodu i z tyłu. W charakterystycznej stylistyce drzwi widać wyraźne inspiracje
poprzednimi modelami (PEUGEOT 205, 208, 308…), ale całość jest dynamiczna dzięki pracy
stylistów nad bryłą samochodu.


Kształt tyłu, bardzo ważny dla parametrów aerodynamicznych auta, zaprojektowano z
uwzględnieniem wyników testów optymalizacyjnych w tunelu aerodynamicznym .
Charakterystyczna linia przecina aerodynamiczny tył, a linia dachu opada, przedłużona
spojlerem, który stanowi ważny element stylistyki nowego PEUGEOT 308.

W 100% elektryczny napęd – Ready for full Electric action


Nowy PEUGEOT e-RIFTER, zaprojektowany na modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.
Elektryczny zespół napędowy (silnik elektryczny i falownik oraz ładowarka z przetwornicą prądu stałego na prąd zmienny) jest podobna do zamontowanej w modelu PEUGEOT e-TRAVELLERZE. Podobnie jak w przypadku tego modelu, została zmodyfikowana przekładnia redukcyjna, aby spełnić potrzeby użytkowników pojazdów użytkowych w zakresie ładowności.

Osiągi w trybie POWER są następujące (dane w trakcie homologacji):

  • prędkość maksymalna: 130 km/h,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,2 s,
  • przyspieszenie od 80 do 120 km/h: 8,9 s.

Obie wersje (standardowa i przedłużona) są wyposażone w akumulator litowo-jonowy z 18 ogniwami o pojemności 50 kWh, który umożliwia zasięg do 280 km (w trakcie homologacji), zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). Zasięg może się różnić m.in.w zależności od wersji i stylu jazdy.